Mamma Mia, musikalen

Idag var jag, mamma och syster och såg Mamma Mia på nya Malmö Arena! Den va sååå bra! Det var nog den bästa musikalen jag har sett faktiskt, den var helt fantastisk! Den var så välgjord och alla skådespelarna var jätteduktiga. Älskade alla ABBA-låtarna dom sjöng också. Det var så likt originalet så man kunde nästan tro att det var ABBA som stod där och sjöng!
Fick än liten chock däremot när vi skulle gå in och sätta oss...Det stod 29H på våra biljetter, och sektion 21-30 var ganska många trappor upp. När vi väl kom upp och skulle gå in genom dörrarna där man släpps in till sina platser höll mitt hjärta på att slå trippelvolter. Vi hade alltså fått platser allra högst upp, vilket nog går att jämföra med kanske fyra våningar upp.. Jag vågade knappt titta ut där jag stod ens...scenen såg minimal ut där uppifrån och människorna var som små prickar bara. Skulle jag våga mig ut där och sitta och titta ner i 2 timmar och 45 minuter?!? Aldrig i livet. Fick smått panik och sa till dom som jobbade där att dom måste fixa så vi kan sitta längre ner... Efter många om och men så fick vi faktiskt platser närmre scenen...närmre fast mark. Dom hade tydligen fått ganska många sådana här reaktioner hörde jag sen... undrar varför........
Förstår faktiskt inte alls hur Malmö stad har kunnat planera ett bygge på detta sättet. Tycker inte det var något smart drag direkt.. Och att man inte ens blir meddelad om detta när man köper biljetterna är ju lika dåligt...



Igår blev det en fika på Espresso House med Sandran min. Supermys hade vi! Blev en heldag av vår fika :) Sprang runt i stan hela dagen och letade efter partykläder till kvällen. Hade inte så mycket tur med det faktiskt. Men Sandra hittade ett par skitsnygga stövlar på din sko iallafall!

På kvällen blev det lite fest hos Pacome och det var jättetrevligt! Hade dock ingen lust att gå ut, så när folk skulle ut så gick jag hem istället. Bor två min från Pacome så det va väldigt bekvämt hehe =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Skriv din bloggadress!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0