15 minutes of fame

Idag var mina "15 minutes of fame" som Catherine Zeta Jones, förutom att det varade i en halvtimme istället för 15 minuter hehe Och gud vilken skojjig dag det var!  Det började med att jag och Bella åt en mumsig frukost på espresso house kl 8.15 sen var vi på skolan kl 9. Där fixades och donades det med alla modellers hår och make up heeeela dagen lång.
När vi kom dit så blev vi uppskrivna på fotograferingen till kl 12 och tänkte att det är ju lugna puckar. Så vi tog det hur lugnt som helst i början, men sen insåg vi att det minsann inte gick så snabbt som vi hade tänkt oss. Mitt hår tog två timmar att göra. Sen var det sminket och kläderna som skulle fixas också och alla sprang runt som dårar och var superstressade! Men det löste sig, Bella hann bli klar både med mitt hår och mitt smink preciiis till klockan 12. Vi sprang till studion som galningar halvfärdiga med min outfit. Så jag slängde mig in på toaletten och försökte få på mig mina strumbyxor snabbt utan att ta sönder dom och när jag var klar sprang vi ut till fotografen för att ta våra bilder. MEN när vi väl kom dit helt sönderstressade så stod det tre andra som höll på att fotograferas och vi fick vänta nästan en halvtimme på att få ta bilderna.... Hur irriterande var inte det då? Fotografen hade varit en halvtimme försenad nämligen.

Vi fick våra bilder tillslut men guuuud vad svårt det var! Jätteroligt, men otroligt svårt. När man sitter och tittar på Top Model och andra sådana där modell-program så tycker man att allt ser så himla lätt ut och tänker att "nä men gör si, och gör så". Men jag kan berätta att så är inte fallet! Det är otroligt svårt att posa så att det blir bra på bild. Man ska tänka på massor av grejer på samma gång. Lite längre ner med hakan, stå rak i ryggen, in med magen, starkare blick, närmre kameran, böj på benet....ja ni fattar.. Man blir HELT förvirrad och har tillslut ingen aning om hur man ska göra med någonting. Man ser ju själv inte om det ser bra ut eller inte.
Det blev iallafall många fina bilder och det var jätteroligt att se :) Jag kommer få alla bilderna på en skiva och kommer då lägga upp lite fler bilder. Det var som sagt väldigt stressigt så hann tyvärr inte ta så många bilder med min egen kamera.. Här är de jag hann ta iaf :)

    
Jag (som inte ens tittar in i kameran och mest liknade Dita von Teese enligt de flesta) och min frisör och "stylist" Bella =)


Och här skulle vi snabbt ta en bild med min kamera på "röda mattan", men lampan som fotografen hade med sig reagerade på min kamerablixt så ljuset gick av och bilden resulterade i detta. Mig utan armar hahaha

Nä nu ska jag försöka tvätta bort allt smink och sen krypa ner i sängen! Nattis.

Kommentarer
Postat av: Elin

drop dead georgeous ;)

2009-02-14 @ 04:52:14
URL: http://larrysmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Skriv din bloggadress!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0