äntligen!

Ja idag var då dagen äntligen kommen! Ikväll har jag varit och dansat den efterlängtade "pussycat dolls dansen". Jag har väldigt delade uppfattningar om den här kursen. Mina förväntingar har ju varit väldigt höga och ja det var verkligen skitskoj MEN dansläraren var tyvärr inte proffsig för fem öre... Först och främst så lärde hon inte ut på ett bra sätt, det var oprofessionellt och opedagogiskt. Hon räknade inte takter, utan hennes utlärningsmetod var "när dom säger hot så gör ni såhär" "och sen när dom säger jai ho så gör ni sådär" och så visade hon rörelserna.
Ingen bra metod. Man gör inte så!! Man dansar inte efter låttexten, man dansar efter TAKTER!!! Man räknar i 8takter!! Åhh är så irriterad!! Förstår inte hur hon tror att folk ska kunna lära sig på det sättet, man vet ju inte alls hur snabba eller långsamma stegen ska vara...

Förutom det så var koreografin bra och det var riktigt bra träning! Önskar verkligen bara vi hade fått en annan danslärare som är ute efter att lära OSS och inte är där för att visa upp sig för det kändes tyvärr så...

Kom dessutom på att jag kommer missa Anna Anka och resten av hollywoodfrugänget varje måndag =/ Jag gillar ju det programmet :P Nä nu ska jag iallafall titta på Seinfeld och äta lite yoghurt =)

Kommentarer
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

SV: hiho kej :D inte så mkt ,

2009-09-22 @ 01:15:27
URL: http://haidis.se/
Postat av: emma ♡

Haha anna anka är bäääst :-D

2009-09-22 @ 04:25:46
URL: http://emmasgarderober.se
Postat av: Anonym

usch vad störande det låter

2009-09-22 @ 12:57:27
URL: http://anwb.blogg.se/
Postat av: Elin

Hahah så utmärkt recension över dansen ;)

Du, man kan se Hollywoodfruarna på tv3:s hemsida så deppa inte ;)

2009-09-22 @ 20:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Skriv din bloggadress!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0